Nu är vi på gång igen!

Idag hade vi årets första träning, jag och Rosis. Och det gick riktigt bra. Som jag sa till P, har jag tappat känslan helt i galoppen det senaste och jag tycker det är svårt att veta om jag ska ha mer "tryck" i henne eller inte i skritt/trav mot vad jag har. Så framförallt blev det mycket repetition idag och vi båda fick oss en ordentlig genomkörare.

Men, jag har fått en mycket bättre känsla för när och hur jag behöver korrigera takt, tempo och form och Rosa har börjat gå mer mellan hjälperna automatiskt - framsteg!

På slutet var det jobbigt åt kraken, då började vi slänga med huvudet, köra ut tungan och lattja allmänt för att slippa undan. Men vad fin hon var då hon koncentrerade sig istället!
 
 
Dagen till ära får det bli en bild på Marko, som jag och medryttare red en del i somras åt S's pappa. Förutom träning, så har medryttare hunnit sluta, tyvärr, och jag har äntligen köpt hem lite halm att byta ut en del hö med. Idag blir första dagen, så vi får väl se vad mycket hon äter upp och om det blir någon skillnad i benen.

Ett mål i år för mig och Rosis är att komma ut på en riktig dressyrtävling, inte bara "pay & ride". Så nu ska jag bara hitta en klubb att vara med i, lättare sagt än gjort med mitt velande fram och tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback