Det här är ett klagobrev

Till alla er som jobbar i servicebranschen. Eller nej, inte alla. Men kanske sisådär hälften av er, eller så. Ni som är otrevliga, helt enkelt. Det går kankse inte att sätta en siffra på, men jag gjorde ett litet försök ändå.

Nästan varje gång jag har varit in i låt oss säga en affär, där jag inte har helt koll på vad sakerna jag ska ha heter, eller de olika variationerna, så går jag därifrån med en stilla fråga i huvudet. Varför jobbar ni där om ni inte tycket om människor och att hjälpa dem?

Okej att ni kan vara trötta, ha en dålig dag eller whatever. Men, snälla, dölj det! Jag vill inte få skit för er dåliga dag, bara för att jag råkar vara på väg att göra något jag aldrig gjort förut. Alla gör alltid något för första gången, annars skulle det inte finnas ett uttryck för det.

Och jag kan lova att ni får så mycket mer tillbaka själva om ni är trevliga och hjälper era kunder istället för att se sura ut, dumförklara personerna och se ut som om ni inte vill att de ska vara där.  Så, snälla ni service-inriktade människor där ute, bete er trevligt istället för det ni nu håller på med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback