Here we go again

I fredags avslutade jag 36 dagars jobb på raken. Genomtänkt av mig? Nej. Men så blir det ibland. Fick en dunderförkylning och inflammerad handled på köpet, så den här veckan är jag hemma och sjuk. Kan inte fota och det är himla surt när man jobbar som fotograf... ;)
 
23/9 vet jag vad som kommer att hända med lilla, fina Rosalie. Eller, då vet jag i alla fall lite mer. Sen får vi se. Det är så mycket som snurrar runt, samtidigt som alla runt omkring mig kommer med alternativ. Vilket är jättesnällt, men det gör ju inte beslutet lättare egentligen. Just nu får hon gå som sällskap och uppfostrare åt två 1åringar på ett gigantiskt sommarbete. Där de dessutom får en hink med äpplen varje dag av S's pappa. Behöver jag säga att hon trivs?
 
Under tiden rider jag en supersöt 5årig D-ponny. Även om hon inte har kondition och muskler just nu så känns det som om hon kommer vara den där perfekta ponnyn om några år. Hela hästen är genomtrevlig, utan att för den skullen vara mesig, hon testar lite då och då, men ger sig när man säger ifrån och vill göra rätt.
 
Jag har också fått en ny liten kompis, lilla fröken Rut. Stallkatten fick ungar i somras och nu bor en av dem hos mig....blir nog hyfs på den med så småningom! Söt är hon i alla fall.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback