Nya ridvägar

Tillsammans med våren, fågelkvitter och tussilagos så kommer också min lust att leta nya ridvägar fram igen. På en vecka har jag hittat två nya, som jag gillade, och jag har fler att kolla upp! Det gillar jag...Saknar fortfarande en lite längre skogsväg som går att galoppera på, vi får väl se om jag kan hitta någon sådan någon gång.

Tant Rosa har i annars gjort mig lite fundersam igen, eftersom hon varit svullen i ett framben. Bara det, inget annat, ingen reaktion, ingen direkt värme, ingenting. Nu har det dock varit bra i några dagar, försvunnit lika odramatiskt som det dök upp. Annars har benen blivit mycket finare sedan jag bytte ut en del av höt mot halm - skönt att något funkar som jag vill.

Idag tog vi oss en sväng på banan och vi satte den kortaste, finaste galoppen någonsin. Sist vi tränade fick vi till några riktigt, riktigt bra steg där hela hästen höjdes flera cm i galoppen, riktigt den känslan var det inte idag - men istället gick hon i en halvbra form hela tiden, istället för att gå skit nästan hela tiden och sen få till några riktigt kanonbra steg. Vet inte vilket som är bäst, faktiskt. Nöjd var jag i alla fall, och Rosa med av allt beröm, haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback