Olika hästar

Igår fick jag testa på att rida den store gula hästen i stallet, Nicke. Han är bra mycket större än Rosa, men kändes inte så jättestor när man väl satt på - däremot kändes det som om jag hade tre meter häst extra framför och bakom mig än i vanliga fall. Den känslan försvann dock när jag ridit en stund och Nicke var riktigt trevlig att rida.  Det gick väl kanske inte superbra, men kändes inte heller skit, hehe. Nicke såg i alla fall rätt nöjd ut när han fick gå runt med mig på banan en stund.  Jag har ju nästan alltid haft problem med att fatta galopp på andras hästar, det vill sig helt enkelt inte, men med Nicke gick det fint, så det var en bonus. Nickes matte Emma fick rida Rosa under tiden, och det såg fint ut. Rosa skötte sig bra, och det var kul att höra att hon var mjukare och känsligare än E förväntat sig.
 
 
Idag fick Rosalie en efterlängtad barbackatur, tror vi båda har tyckt det var länge sen. Kraken kändes för en gångsskull genomriden och fin(resultatet av träning antagligen) och jag kunde mest sitta och följa med, när hon gick på lugnt, fint och balanserat av sig självt nästan. Fick sällskap i regnet till och med, så det var trevligt.
 
Innan Rosis fick sin tur passade jag på att göra gammelhästen i stallet lycklig också. Heidi har inte blivit riden på nästan ett år vad jag vet pga fölning, men hon var bara glad över att få komma ut på en liten skrittrunda. Passar perfekt att följa med som unghästsällskap för henne, så det ska vi göra fler gånger. Finns inget roligare än att se hur glad hon blir av att få komma ut och bli riden.
 
Heidi
Jääättegammal bild på Nicke från när han bodde hos oss förra gången.
Och en lika gammal bild på världens finaste häst.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback