Hopp!

För nästan en vecka sedan var det dags att skutta lite för både mig och Rosa. Däremot gjorde vi det inte tillsammans den här gången. Emma fick hoppa Rosa, och jag lånade hennes Nicke. Den främsta anledning till det här är väl att vi båda ska få bli lite säkrare i hoppningen, Rosa med en mer van ryttare på ryggen, jag på en mer van häst.
 
Rosa var riktigt taggad och hoppade för kung och fosterland. Hindren för henne låg på max 50/60, men hon hoppade ganska mycket högre. Hon passade även på att studsa, bocka och springa med Emma, det var ren och skär lycka. Trots detta, så tyckte jag det gick riktigt bra, Rosa har ganska bra koll på benen numera..
 
 
För mig och Nicke gick det också bra. Nicke är lite lugnare och säkrare och hoppar det han behöver, inte mer, än Rosa. Gick faktiskt såpass bra att jag satte mitt personliga höjdrekord, 90cm! Småskit för Nicke, stort för mig. Och det bästa av allt? Jag tyckte inte det var läskigt. Riktigt roligt att få hoppa en annan pålle också och få känna på skillnaden.
 
 
Vi hoppade 5.5an, vilket är en väldigt bra övning i min värld, speciellt om man som jag gärna tvekar lite. Roligt med att det kändes som om jag hade lite bättre koll på Nicke på marken med än sist, tycker aldrig det är lätt att rida nya hästar men det går bättre och bättre.
 
Om länken funkar, finns det en film där till och med...
 

Kommentarer
Postat av: L

Ser ju riktigt bra ut! :D

Svar: Tack! Kändes bra med ;) :D
Cammie

2014-01-21 @ 22:39:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback