Förändringar

Nej, nu det senaste har jag väl inte haft jättemycket att skriva om. För ungefär tre veckor sedan blev Rosa återigen halt, och vi åkte därför till Husaby(som jag för övrigt varmt kan rekommendera så här långt). Resultatet blev en inflammation i hovleden, något liknande i vänster bog/bicepsmuskel och sex veckors vila till att börja med. Rosa har därefter fått flytta ut till S pappa, eftersom det där finns bättre hagar för en konvalescent. Nu går hon därför i en mindre, grusad hage tillsammans med tre shettisar. Från början bara en, men förra veckan tillkom det två. Hon verkar inte misstycka, snarare lever hon livet. Ingen mer motion än en promenad om dagen, något mer mat än tidigare, och tre småttingar att bossa runt med. Dessutom har hon fått en ny bästa kompis i haggrannen, ett fuxsto. Nu är Metacam-kuren avslutad, promenera får vi göra 20 min åt gången och nu ska vi bara vänta 4 veckor på återbesök....
 
I utbyte mot att Rosa får bo i Hult, så har jag fått hem en annan kompis. Jag får rida, S pappa får en saluponny motionerad, och förhoppningsvis såld. Den som vet någon som vill köpa en fjording kan ju kolla in annonsen: http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=803529.
 
Det finns också andra ponnier att rida i Hult, än så länge har jag bara testat en av dem eftersom han andra gången jag red, bestämde sig för att jag krävde lite väl mycket. Efter en fin bockserie, fick jag tugga grus och har sedan dess haft för ont i ryggen för att våga rida någon annan är Fjordis, som ju måste hållas igång pga försäljning. Nu börjar det dock ge med sig, som tur är!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback