Trycksaksproduktion

 
Idag har vi börjat en ny delkurs i skolan, en av de jag tror kommer att bli absolut roligast. Idag fick vi en genomgång av vissa grundläggande saker i Photoshop, och jag kunde dra en lättnadens suck eftersom jag redan kunde allt, även om det var bra med repitition. På torsdag ska vi göra samma sak, fast med InDesign. Där kommer det bli lite knepigare, för det har jag aldrig använt förr.
 
Men samtidigt: så fruktansvärt roligt! Även om jag tappat mycket kreativitet och kunskap när jag inte lekt i det på länge så är det så otroligt kul att se vad man kan göra och att kunna det. Helst skulle jag vilja kunna göra bilder likt den ovan, tänk alla galna, kreativa, roliga och bra ideer man skulle kunna få ur sig då! 
 
Samtidigt i den här kursen ska vi ju mest lära oss grunderna, lite teori bakom och runt osv så att vi kan använda oss av det i arbetslivet sen. Men ändå, väldigt roligt. Vi ska dessutom avsluta kursen med att göra en grafisk profil åt ett företag, som ett litet projektarbete. Kan inte bli så mycket bättre, ett roligt avbrott i all teori, tjohej!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback