Hopp i galopp!

Idag var det så dags för mig och Rosalie att hoppa lite seriöst igen. För typ första gången på en månad eller så. Har lekt någon gång med galoppbommar, men idag släpade jag fram två små hinder så att jag kunde hoppa på en 8-volt.
 
 
Till en början vägrade Rosalie att bli fångad i hagen, så det var noll tolerans mot krångel under ridningen. Red fram ute, och hästen var dunderpigg. Fick sedan ägna halva ridpasset åt dressyr, eftersom Rosalie var stel och inte alls gjorde som jag ville. Och då går det ju inte att hoppa, helt enkelt. Men när jag väl fått igenom henne och hoppat, då minsann var hon fin! Hoppningen var lite plus och minus, ibland hoppade hon jättefint, ibland snubblade vi över hindren för att hon inte orkade lyfta på fötterna.
 
Det stora pluset var dock att hon lärt sig att byta galopp i landningen! Vi kunde några gånger hoppa i ex.höger galopp, landa i vänster och fortsätta utan avbrott till nästa hinder. Förut har ett avbrott till trav och ny fattning varit ett måste, men idag funkade det faktiskt utan det ibland! Stolt matte, ja.
 
Annars har vi mest ridit ut. Har blivit lite beroende av sällskap i sommar, och har faktiskt lyckats få sällskap ganska så ofta på sistone!  Red Soie en gång till, så att A kunde rida Rosalie samtidigt, vilket gick jättebra det med, himla cool liten häst, den där lilla prickiga och det blir ju inte sämre av att man känner sig lite som Pippi Långstrump när man rider, haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback