Dressyrträning

Igår var det dags för dressyrträning igen. Summa Summarum är att jag är riktigt glad över både min och Rosalies insats och dessutom fick jag ut mycket mer av träningen och hade en bättre känsla än förut.
 
Arbetade en hel del med övergångar, avsaktningar osv, både på volt och rakt spår. Och en del galopp åt alla håll och kanter på slutet. Sista traven innan vi gav oss var Rosalie, riktigt, riktigt fin med takt, tempo och form precis som det ska vara, även om det var lite jobbigt och formen släppte ibland.
 
Fick order om att sätta lite mer tryck på lilla hästen sista halvan av passet och fick lite tips på hur jag ska fortsätta arbeta med galoppen. Ska bli intressant att se hur det går nästa vecka, då det blir träningen igen vad det verkar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback