Ack Värmeland du sköna

Efter en 4 timmars bussresa, som aldrig någonsin kommer att bli rolig, så är jag hemma igen. Hemma på riktigt. Jönköping är visserligen hemma också, men det är här som allt är välbekant in i minsta detalj och som är "hemma på riktigt".
 
Det första som mötte mig när jag åkte, var snö. I oktober. Facebook exploderade av snö-uppdateringar, men väl framme i Karlstad fanns det inget vitt kvar. Känns bra att jag oftast åker ifrån det dåliga vädret, just nu är solen framme och även om det är kallt så är det i alla fall mer höst än vinter. Nu vet jag inte hur det är i Jönköping, men det spelar mindre roll så länge det är bra väder här...
 
Kommer väl ha fullt upp som vanligt hela helgen när jag är här hemma och hälsar på. Igår var jag upp till familjen N-H och hälsade på,det första jag gjorde i princip, annat går bara inte. Tjatade lite om mitt och Rosalies liv och fick höra lite om vad som händer här uppe. Körde bil i svarta natten och var nästintill livrädd, eftersom det tydligen varit mycket älgolyckor där och fanns varningar uppsatta i princip hela vägen. Det är nog största skräcken jag har, att krocka med en älg.
 
Men, men. Nu blir det shopping i stora staden Karlstad!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback