Heldag i stallet

Idag var jag i stallet många timmar. Inte så många fler än vanligt, insåg jag när jag väl kom hem, men en eller två i alla fall, haha. Fixade hästarna åt S, plus lilla Rosalie. Lunchade. Borstade Heidi. Gick promenad med Soie. Red Rosalie och Sodi. Ganska mysigt ändå, att gå och pyssla med en massa saker och hästar i lugn och ro.

Rosalie fick en barbackatur ute i skogen, till bådas glädje. Pigg liten häst som jag fick kämpa ganska bra med för att hon skulle lyssna och gå ordentligt. Solen sken, det var lagom kallt ute, hästen var sprudlande glad, så allt som allt en ganska lyckad tur.

Sodi fick gå en stund på ridbanan, men han verkade lika glad för det. Han var ovanligt lugn inne i stallet, så jag funderade på om han stod och tänkte ut bus, men han skötte sig så bra så. Det är mycket mer häst i honom än Rosa, så jag får kämpa ganska bra för att hänga med och hitta alla knappar. Men idag var han stundtals riktigt fin i alla gångarter, så jag är ganska nöjd med oss båda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback