B-uppsats

Det är mycket på gång nu, skulle man kunna säga. Fast då skulle jag väl ljuga lite.  Fast det jag har att göra, tar ganska mycket tid. Som den här B-uppsatsen vi ska skriva. Man(iaf jag) funderade lite på hur det skulle ta oss fem veckor att knåpa ihop drygt 25 sidor. Nu har vi börjat med det, och det är inte bara att skriva de där sidorna. Nej, det ska hittas litteratur, teorier läsas in, göras fältundersökningar, sammanställa det vi hittar, analysera det vi hittat och SEN kan vi skriva ihop de där 25 sidorna. Tanken är väl att vi ska skriva lite på allt under tiden, vilket vi nog gör också, men vi kan ju inte skriva klart det till 100% innan vi gjort allt ovanstående.


Det är nog inte själva görandet som tar tid och energi, utan allt tankearbete. Det går inte många timmar på en dag utan att jag tänker på allt som ska göras med det här. Lite roligt är det ändå emellanåt, och ganska intressant. Men det ska bli riktigt skönt när vi är klara...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback