VÅR!

De senaste dagarna har jag haft fullt upp med att njuta av vårvädret här. Man kan numera springa omkring utan jacka(så länge solen är uppe), jag har ridit i bara tröja flera gånger och man dör inte om det blåser lite. Kanske inte var ett så stort vädermisstag att flytta hit ändå. Haha.

Igår blev det en urmysig ridtur i solen tillsammans med Lisa i stallet. Red en av mina favoritvägar(haha, låt aldrig mig välja väg) med både skritt, trav och galopp. Var ganska så nöjd över både mig själv och Rosa efteråt. Vi galopperade nämligen efter en annan häst, utan att springa ihjäl oss. Även om Rosa körde en ganska lång bockserie i början så skärpte hon sig ändå sedan och galopperade på. Nöjd med mig själv för att jag faktiskt red hela tiden, även om hästen härjade lite.



Idag skulle jag rida med Noomie, men hennes tråkiga häst hade tappat en sko, buhu. Red fram en kortis ute istället innan jag red en stund på banan. Dessvärre var hade jag fel humör för det, vilket jag kanske borde ha märkt redan under framridningen och gjort något annat. Duktig Rosa ändå som försökte, men såklart smet undan när jag inte hade tålamod att rida ordentligt. Ganska så sur på mig själv efteråt, eftersom jag förstör för oss båda på det här sättet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback