Träning

I år fick jag en tidig julklapp, nämligen att åka iväg till ridskolan och träna för en av ridlärarna där. Ganska bra julklapp, som gav mig både tips på hur jag ska fortsätta träna med lilla kraken, samt lite mer motivation till att rida.
 
Det var första gången Rosalie var i ett ridhus och även om jag vet att hon inte borde reagera på något sätt, så är det ändå skönt att hon bevisar att hon faktiskt är såpass cool att hon beter sig precis som vanligt, fast det är en ny situation.
 
Efter lite framridning ensamma blev det en hel del bomarbete. Både över travbommar och enstaka galoppbommar. Över travbommarna som låg på volt var fokus att hålla kvar takt och form, precis som de var där det inte fanns några bommar. I galoppen arbetade vi på med samma sak, men där är det mer att hitta en takt och en form, här fick vi dels galoppa runt fyrkanten, men också över lite bommar.
Säkrast att hoppa över bommen som om den vore 50 cm hög och inte 5.
Enligt Rosalie, då.
 
 
Det var riktigt jobbigt för Rosalie, kanske främst åt huvudet, trött var hon i alla fall. Och jag med, haha. Ganska facscinerande att man kan få ut så mycket av ca. 30 min. intensivridning som vi faktiskt fick, för bra gick det.
 
L var dessutom snäll och inte bara körde dit oss, utan fotade lite också. Så även om jag sitter som en kratta, ljus&skärpa inte är helt bra osv, så finns det i alla fall bildbevis.

Kommentarer
Postat av: Noomie Sundell

Hoppehäst^^, Haha((:

Svar: haha, japp! :D
Cammie

2012-12-30 @ 21:09:08
URL: http://lexx.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback