Sommar

 

Vädret har varit dåligt hela sommaren, milt sagt. Men sedan jag kom tillbaka till Jönköping har det bara blivit varmare och bättre för varje dag, känns det som. Insåg när jag satt på bussen till stallet att tiden för dagens ridning var lite dåligt planerad, med tanke på sol och kryp, men det funkade helt okej ändå. Det var nog nästan en av de ridturer då jag haft mest sommarkänsla.

 

Var lite kreativ och lade ihop 3 rundor till 1 idag för att försöka komma bort från lite grusvägar och in i skogen. Trots det var vi ändå bara ute i ca 1½ timme, vilket ju är en ganska normal runda för oss. Fast det räknade jag nästan med, eftersom både jag och Rosalie tyckte att galopp var den bästa gångarten idag.

 

Känns så bra att faktiskt ha lagt så mycket tid på halvhalter och galoppfattningar i sommar, för nu sitter det, nästan varje gång. Fattningarna går snabbare, smidigare och galoppen är bättre i sig, vilket gör det tusen gånger roligare att faktiskt galoppera så fort man får tillfälle.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Besluts ångest! Vad är bäst sämre? kommentera gärna!



http://storyofourlife.webblogg.se/2012/august/torv-eller-san.html#comment

2012-08-16 @ 19:19:00
Postat av: L

Vad kul att allt slit ändå gör nytta ;) :D

Svar: Ja! Jätteroligt :D
Cammie

2012-08-17 @ 12:54:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback