Stalltjänst, typ

Den här helgen har jag hand om in/utsläpp och tillhörande fodringar i stallet. Inte så jobbigt faktiskt, om man bortser från bussåkandet. Det tar inte jättelång tid att åka till/från stallet, men att göra det minst 4, kanske fler på en dag är lite mycket. Det brukar vara 2, liksom.  Men det är ju bara var 4-5 vecka det kommer att hända, så det är ganska lugnt.


Extremt suddig bild, men det är så det brukar bli när man ska fota Rosa lös. Hon är antingen lååångt bort, eller så kommer hon jättenära, väldigt fort.


När jag kom dit lagom pigg imorse, möttes jag av en nyfiken häst i dörröppningen. Lilla Herbert hade varit lös ett bra tag och passat på att göra fint i stallet. Som tur var tog det inte så lång tid att röja upp hyfsat. Sen får alla andra fixa till som de vill ha det med sina täcken och grejer, men nu är det ur vägen så länge i alla fall. Annars var hästarna så snälla så. Jag hann tom mocka och fixa hö åt lilla Rosa innan bussen gick tillbaka till stan. Nu ska jag bara dit igen lite senare tillsammans med J och pröva träns/täcken, rida(ev. löshoppa!) och ta in hästarna till kvällen. En ganska bra hästdag, ändå.

Kommentarer
Postat av: Elin

SV: okej, jag kanmessa henne.. för isf ska Decibelle va med me :D :D

2011-10-15 @ 11:04:52
URL: http://elinlagervall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback