Gummistövlar

Nästan varje dag ser jag människor nere på stan, på bussen eller i skolan som har gamla, hederliga gummistövlar på sig. Alltså gummistövlar, som jag använder i stallet för att hagarna är så leriga att inga andra skor fungerar. Gummistövlar som är så bra för att man kan spola bort leran från dem, utan att få genomblöta fötter. Gummistövlar som egentligen är fruktansvärt fula, men väldigt praktiska i ett stall, lagård eller helt enkelt på landet.

Varför, människor, har ni gummistövlar inne i stan? Vem kom på tanken att göra det modernt? För inte är det snyggt, inte. Jag menar, att ha en välplanerad outfit, med jacka, byxor, tröja, halsduk och allt vad man vill ha och sedan avsluta med fula stövlar av gummi. Nej, jag förstår inte. Det är ju inte direkt så att det är översvämming på våra asfaltgator, eller lera, grus upp över tårna som förstör alla andra skor.

Men, äsch. Jag kanske ska börja mig för majoriteten och ta med mig mina stövlar från stallet imorgon. Helt plötsligt kommer jag ju att bli den mest modemedvetna i stan. Mina gummistövlar som både är knähöga, turkosa och leriga, kanske ska tilläggas.

Kommentarer
Postat av: E L I N

SV: ja så har mina tankar med lydigt det senaste taget.

Tror et kanske blir så. Men vill stå i detta staller Om jag hittar en häst. för det är så bra!!!



2011-10-30 @ 17:52:13
URL: http://elinlagervall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback