Personporträtt

Skrev ju för ett tag sen ett personportätt. Tänkte dela med mig utav det här på bloggen, kanske är det någon som kan tänkas ge mig lite kommentarer på det. Vill ju bli den där stora författaren, så då är det bra med konstruktiv kritik..

"Vårsolen värmer mer än vanligt när jag med raska steg går mot Waynes coffee. Jag ska möta en person som redan innan jag träffat henne har satt sina spår hos mig och nu ska vårt möte äntligen ske. När jag öppnar dörren får jag genast syn på henne, samtidigt som en doft av mat slår emot mig. Mina öron fylls av musik som genast för tankarna till en spanjor med banjo. Hon sitter med ryggen mot fönstret, eftertänksamt betraktande mig med ett litet leende på läpparna. Jag är väntad. De bruna ögonen lyser av skratt och något annat jag inte kan sätta ord på.  Målmedvetenhet, kanske. Jag slår mig ner på stolen mitt emot henne, vår mat kommer och samtidigt som vi tuggar i oss den, så börjar jag ställa mina frågor.

 

Det började för ca två år sedan, när hon och några kompisar gick på bio. Filmen de såg var Twilight, och sedan var hon fast. Idag är hon ett stort fan av både Twilight serien, Vampire Diaries och alla andra vampyrer som kan ses på Internet och tv. På frågan varför hon är så besatt som hon är, så svarar hon med ett skratt

– Alla vampyrer är sexiga, farliga och har en viss mystik över sig. Hela grejen med övernaturlig styrka, snabbhet, hörsel osv är liksom..drömlikt.

Det som slår mig när Angeliqa *efternamn* med sina första, något trevande ord försöker beskriva varför just hon är så intresserad av vampyrer, är att hela hon lever upp. De som sitter bredvid kastar en snabb blick åt hennes håll när hon beskriver en vampyrs alla fördelar, men Angeliqa själv verkar helt oberörd. "


Kommentarer
Postat av: DONKEN

skriv en bok så köper jag den. hows that for constructive critiscism? :P

2010-04-23 @ 13:47:28
URL: http://donkens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback