Harry Potter

Idag var jag in till "the city" och träffade Angie. Vi gick runt lite på Persmässe, (stavning?) innan vi gick på bio.  6:e Harry Potter filmen blev det.

Jag kan säga direkt att det här skulle jag kunna skriva en hel uppsats om. Rubriken skulle lyda ungefär "Varför jag inte gillar Harry Potter filmerna". Kort sagt kan man säga, jag älskar böckerna, har ett sjukt detaljminne, och gillar därför inte filmerna. Lägg sedan till lite "Jag är bättre än alla andra" till det, och du har en person som har lite svårt för just filmerna.

MEN

Den här filmen gillade jag.  Okej, jag har genom åren lärt mig att inte ha förväntningar, men om jag bortsåg från det faktum att det var en HP-film, då var den bra. Välgjord, bra effekter, ja allt sånt där.


"Halvblodsprinsen" är visuellt mycket snygg, från rena effekter som de elakas flygfärder och undervattenszombies, över intrikata scenbyggen som man gärna pausat filmen för att ta in detaljerna i, till ett överlag mycket vackert foto. Med en framtida DVD-box i händerna ska jag ta tillfället i akt att jämföra Quidditch-scenen från "Halvblodsprinsen" med dess, om inte minnet bedrar, rätt taffliga motsvarighet i en av de första filmerna. Här känns plötsligt Quidditch som en riktigt spännande sport,

De kursiva ovan, är ett utdrag ur en filmrecension på sidan russin.nu. Vilket för övrigt är en bra sida. Håller med om det som står i den där recenensionen till stor del, dock lämnade filmen en större positiv känsla hos mig än den verkar ha gjort hos författaren Andreas Hallgren. Men smaken är ju som baken.

Bilder är hittade på google.

Kommentarer
Postat av: Marina

Filmerna kommer aldrig slå böckerna, aldrig!

Men jag älskar filmerna iaf, det kanske är mest för att Alan rickman är så grymt het som snape, eller för att Rupert spelar Ron så bra. Vilket fall som helst så är HP riktigt bra! .)

2009-08-05 @ 11:48:36
URL: http://everpresentpast.blogg.se/
Postat av: S A N N A ♥

Supersöt blogg (:

Är allt bra?

2009-08-05 @ 14:24:55
URL: http://sannasrum.blogg.se/
Postat av: LIENE

Vill se den nya HP, men måste se den förra filmen först.

2009-08-06 @ 09:58:31
URL: http://lienes.blogg.se/
Postat av: S A N N A ♥

Härligt, det är bara bra med mig (:

Vad händer idag?

2009-08-07 @ 11:16:31
URL: http://sannasrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback